Press release 29th November 2017: over one million in financing for 3DBear

....

Miljoonasijoitus suomalaiseen koulutusteknologiaan – Esko Aho neuvonantajaksi

- 3D-teknologiaan erikoistunut 3DBear-startup kerää vauhtia kansainvälistymiseen

Tiedotusvälineille 29.11.2017

Helsinkiläinen koulutusteknologian startup 3DBear on kerännyt yli miljoonan euron rahoituksen. Samalla 3DBear teki suomalaista koulutusteknologiahistoriaa olemalla ensimmäinen kotimainen kouluille palveluita myyvä edtech-yritys, joka on saanut yli miljoonan euron rahoituksen ja venture capital -sijoituksen Yhdysvalloista.

Startupiin sijoittivat Venture Capital -rahasto Rethink Education VC New Yorkista, Keski-Pohjanmaan Kirjapaino Oyj, Baswaren hallituksen puheenjohtaja Hannu Vaajoensuu sijoitusyhtiönsä kautta, yksityissijoittaja Tero Lehtonen ja yhdysvaltalainen koulutusteknologian huippuosaaja Mitch Weisburgh. Yhtiön nykyisistä sijoittajista rahoituskierroksella olivat mukana Spinverse Group, brittiläinen enkelisijoittaja Glyn Eggar, SSH:n toimitusjohtaja Kaisa Olkkonen sekä Tekesin entinen pääjohtaja Veli-Pekka Saarnivaara.

”Tämä rahoitus mahdollistaa meille tuotekehityksen skaalaamisen sekä kansainvälistymisen isommilla resursseilla. On ollut huikeaa huomata, miten hyvin suomalaisten opettajien kanssa kehitetty koulutusteknologia ja pedagogiset ratkaisut toimivat esimerkiksi Yhdysvalloissa”, toteaa 3DBearin toimitusjohtaja Kristo Lehtonen.

Rahoituskierroksen yhteydessä 3DBearin uutena neuvonantajana aloittaa entinen pääministeri ja Nokian entinen johtokunnan jäsen Esko Aho. Hän tulee auttamaan 3DBearia kansainvälistymisessä.

”Sijoitimme 3DBeariin, koska näemme, että tarve markkinoilla on ilmeinen ja kasassa on huipputiimi, joilla on hyvät näytöt”, sanoo toimitusjohtaja Vesa Pihlajamaa Keski-Pohjanmaan Kirjapaino Oyj:stä.

3DBear on ohjelmisto ja verkkoalusta 3D-tulostuksen ja lisätyn todellisuuden (AR) hyödyntämiseksi opetuksessa.  Se on saatavilla kaikkialla Yhdysvalloissa Junior Library Guildin kautta. Suomessa 3DBearin ohjelmistoa käyttää yli 100 koulua ja kirjastoa.

3DBear on käynyt läpi opetusteknologian alan parhaan eurooppalaisen yrityskiihdyttämön xEdun. Yrityksen kasvun ovat mahdollistaneet Tekesin, Finnveran ja Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiön rahoitukset. 3Bear on kehittänyt tuotteitaan yhdessä lukuisten koulujen kanssa Suomessa ja Yhdysvalloissa sekä muun muassa Espoon kaupungin KYKY-yhteiskehitysprosessissa ja Opetushallituksen innovaatiohankkeissa.

3DBear on tavattavissa Slushissa torstaina 30.11. osastolla C1.

Lisätietoa:

Kristo Lehtonen, toimitusjohtaja, 3DBear Oy

..

Press release 29th November 2017: 3DBear raises over one million US venture capital -backed financing – former Prime Minister of Finland as Advisor

Helsinki-based edtech software company 3DBear Ltd has raised over one million euros of seed funding. Investors are New York -based Rethink Education VC, a publicly listed media and publishing company Keski-Pohjanmaan Kirjapaino Oyj, chairman of the Board of Directors of Basware Hannu Vaajoensuu through his investment company, angel investor Tero Lehtonen and an edtech investor and founder Mitch Weisburgh. From current investors Spinverse Group, Glyn Eggar, Kaisa Olkkonen and Veli-Pekka Saarnivaara made additional investments.

“This investment enables the scaling up of our R&D and implementation of our internationalization strategy. It has been incredible to see how well educational technology and pedagogy developed in Finland has worked in the US for example”, says Kristo Lehtonen, CEO of 3DBear.

Former Prime Minister of Finland and former Member of the Executive Board of Nokia, Mr. Esko Aho has started as an Advisor for 3DBear. He will help in expanding business abroad.

”We invested in 3DBear because we recognized the demand for its product, the strength of the team and their execution ability”, says Vesa Pihlajamaa, CEO of Keski-Pohjanmaan Kirjapaino Oyj.

3DBear is an online learning tool and platform for 3D printing and augmented reality (AR). It is available all over the US via Junior Library Guild.

3DBear has been incubated from the best education technology accelerator in Europe, xEdu. The growth of the company has been enabled by funding from Tekes, Finnvera, and Technology Industries of Finland Centennial Foundation. 3DBear has been co-developing its products in schools around Finland and US, as well as in KYKY-process by the city of Espoo, Finland and in national innovation initiatives funded by the Finnish National Agency for Education.

3DBear has a booth at Slush on Thursday 30th of November in area C1.

For more information:

Kristo Lehtonen, CEO, 3DBear Oy

www.3dbear.fi

..

3DBear has a booth at Slush on Thursday 30th of November in area C1.

For more information:

Kristo Lehtonen, CEO, 3DBear Oy